27 Mar 2015

PERSEDIAAN MENYAMBUT 2ND BABY ~NURSING~

Hai....
Salam Jumaat yang Indah ini..

Why 2nd Baby baru nak post...hehehe sebab masa mengandungkan Rayyan dulu mood mengarang aku takde langsung...

Ok malas nak tulis banyak2 So jom tgk barang keperluan menyusu untuk 2nd baby nanti versi aku..

1.  BOTOL SUSU
Kalau nak cakap pasal Botol susu ni...banyak sangat Botol susu yang comel2, branded and yang havoc gitu..
but i really like Pigeon Prelastic Plus mcm kat bawah ni pasal Rayyan suka botol ni walaupun design dia amat boring kan... yg penting anti colic, puting lembut dan tahan lama.

2. REPLACEMENT PIGEON TEETH (PRELASTIC PLUS)
Dah beli botolnya...kena beli replacement teeth pula... aku jenis yang tak nak kerja 2 3 kali..so aku beli replacemnt teeth semua size skli..

3. PACIFIER PIGEON
Aku bukannya galakkan mak2 kat luar sana beli Pacifier ni...tapi bagi aku berguna juga di saat2 kecemasan contohnya masa nak buat susu or nak tggu EBM tgh dipanaskan...kalau dapat baby jenis tak sabar nak nenen...trpksa tipu dlu lah... Aku bli jenis puting rubber coz lembut and baby suka,
4. BOTTLE STERILIZER AND WARMER
Dua benda ni memang amat penting sebab aku dah penah rasa tak beli masa Rayyan baby and fully Breastfeeding dulu.. nak tau napa? sebab benda ni akan menyenangkan kerja ibu2..apa lagi ibu beranak dua ni...

Bottle Warmer Car and Home pun ada jugak kalau nak beli
5.NURSING COVER
Bagi yang nak menyusukan babynya  sepenuh masa..Nursing Cover ni kena ada..boleh juga cover pakai selendang but kadang2 ada baby yg rimas coz pengudaraan..Nak menyusukan baby kat mana2 pun boleh. Takde lah orang pandang2 jeling2.. tapi even dah pakai Nursing Cover pun diorang masih pandang semacam jer...seolah2 mcm kite ni tengah bogel,..

6.BREAST PUMP MANUAL OR LETRIK
Breast pump amat penting untuk ibu2 yang full time BF baby..coz ko nak perah pakai tgn sakit woooo..hehe walaupun pengeluaran ebm melalui senaman tgn lebih banyak...siapa pernah cuba? hehe.. aku ada yg letrik punya jenama Snow Bear tapi kini aku nak beli manual pula..senang nak bawa sana sini..



Madela antara yang terbaik...tapi mahal gilor

7. DISPOSABLE BREAST PAD
Ini khas untuk BF mummy ya...kalau takde ni memang kena ganti Bra 2 3 kali

8. BOTTLE FLUSK



9. FLUSK
Banyak Jenis kan....pilihlah yang senang nak bawa


10. CLEANSER (BOTTLE)

11. DRYING RACK (BOTTLE)


12. BERUS BOTOL


p/s Ada yg aku lupa tak... hehe
ok selamat shopping ya..ini Versi Aku..Versi Korang aku tak tau...hehe


1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

My Husband Job.

Hai... Terima kasih sudi baca. Soalan lazim pada para isteri selalu selain anak berapa orang mesti risik laki kerja apa kan..?? Sy se...